måndag 20 maj 2013

Föräldraledig!

Det är läggdags för grodan och vår första föräldralediga dag är över! Inte första någonsin, men på väldigt länge. Johan gick ju hem innan jul, så det är ett tag sedan jag var hemma... Så länge sedan att jämställdhetsbonusen ramlar in varje månad nu. Bra pengar som man inte behöver söka utan de kommer bara. Perfekt!


Vi försökte följa Johans rutiner idag, men med vissa avsteg... Det har blivit hundpromenad, som Harry älskar. Lite altanhäng med gräsklipparen(Harrys) och de bästa böckerna. Ett hemlagat mål och en burkmat! Det hemlagade var i och för sig inte lagat av mig utan av Johan, pasta och köttfärssås. Harry var mycket nöjd! Satsumas till efterrätt tyckte han dock var ett skämt!



Vi har läst mängder av böcker. Favoriten just nu är en bok om en älva. På andra plats kommer en bok om en hund. Ibland får jag läsa klart det som står och ibland bläddras böckerna igenom på några sekunder.




Nu ser jag fram emot en lugn kväll med sällskap av Kingston. Grodan är förkyld, men brukar sova bra ändå. Han fick nässpray innan han somnade så det blir nog bra. Jag ska köra ett träningspass, duscha, dricka te och läsa bok. Imorgon får vi se vad som händer! Målet är att vara ute minst lika mycket som idag!
/Linda




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar