onsdag 22 maj 2013

Lugn onsdag!

Sitter i soffan med mitt bästa rooiboste, medan Kingston ligger och snarkar på sin puff bredvid. Harry somnade som en stock klockan sju efter en lekdate med grannbarnen. Den som saknas är Johan som är på kurs med jobbet. Det är en konstig känsla att sitta själv hemma utan Johan. Har glömt hur det var med alla ensamma kvällar och helger! Det lär nog bli lite av en chock när han börjar jobba i höst igen...!!! Jag ska i alla fall ha en hederlig TV- kväll med te, tända ljus och myskläder! Känns mysigt, trots att jag saknar Johan!


Jag har inte varit iväg på något i veckan utan valt att bara vara hemma med grodan. Vi var i och för sig och hälsade på våra trevliga grannar en stund idag, men vi har inte åkt iväg någonstans. Skönt att bara vara hemma och framför allt utomhus! Igår gick jag och grodan in vid kvart i sex när Ulf kom förbi på besök. Underbart med en hel dag ute, jämfört med hur det känns efter en hel dag på jobbet! När det dessutom kommer vänner på besök som dessutom ställer sig och bakar så blir ju dagen snudd på perfekt! Tack Ulf!

Nu är det dock mys på hög nivå som gäller! Klockan halv sju imorgon blir det full rulle med grodan igen!


/Linda

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar