söndag 23 juni 2013

Sommar!

En av årets mysigaste traditioner har ägt rum! Midsommarafton i Skummeslöv med dans och storfika hos grannarna. Soligt, kvavt och varmt...men det kunde ju varit värre...det kunde varit ösregn och åska!!! Otroligt roligt i alla fall med dans runt stången, jordgubbstårta och allmänt trevligt snack med allt och alla.


Harry blev lite utbränd efter dansen:-), men hämtade sig snabbt! Min syster och min lillebror var med, "bara" storebror som fattades! Vi har ju dock en kräftskiva planerad till 17 augusti då alla syskon ska vara med... Hoppas jag?! Först blir det löpning för de som vill, och sen fest hos mamma. Jag och Johan ska springa ett halvmaraton. Jag hoppas också att min storebror ska kunna springa med oss, men just nu vill hans knä inte riktigt vara med. Mamma och Karin ska springa 4 km. Eller?!


På tal om träning så startade jag dagen idag med jogg/gång tillsammans med mamma. Bra start! Om alla trötta och sega människor skulle våga prova, så tror jag många skulle bli förvånade över hur mycket energi det ger att träna. Alla skulle inte gilla det, men många skulle nog fastna:-)! Jag har några roliga lopp att längta till! I år har det hittills blivit Blodomloppet med Catarina, och Alingsåsloppet med Johan. Nästa blir Laholmsloppet 12 km!

Annat på schemat idag är bokläsning, lek med grodan, planera och handla till menyn för nästa vecka och lite fikande på det. Sommar och semester helt enkelt!


/Linda


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar