måndag 25 april 2011

Malmö, Skummeslöv och trädgårdsfix!


Idag är det annan dag påsk och sista lediga dagen innan jobbet börjar igen. Det har varit intensivt det senaste med allt och inget så lite påskledighet var välbehövligt. Förra helgen hade vi besök av mamma. Hon fyllde år och firade det med att klippa en grym frisyr hos fantastiska Maria på Salong Unik. Johan bjöd på middag och hon fick present från Pickles på Vasaplatsen. Lördagen tog vi pendeln in till stan och tillbringade dagen på Göteborgs Konstmuseum. Vi hann också med en snabb fika med Ulf och Maria. Jag hängde faktiskt med mamma ner till Skummeslöv på söndagen. Vi hann träffa mormor, vilket var riktigt trevligt. På måndagen var det dags att sätta sig på tåget i Laholm ner till Malmö. Undrar om jag skulle kunna på i Malmö?! Det är en rätt "snygg" stad med ett fint centrum. Vi åt middag på kvällen på Lilla Torg och jag fick en känsla av gamla torget i Prag. Underbart! Pluggade naturligtvis också och dessa två dagar var nog de bästa hittills på kursen. Arbetet ska vara inlämnat och klart i september så det är ett tag kvar...men tiden går fort...

Påsken har vi tillbringat i Skummeslöv. Vi stack direkt efter att jag slutat jobbet på skärtorsdagen så vi var nere vid fem. Underbart! Hela helgen har varit grym med sol, sol och mer sol. Jag och mamma har varit ute och sprungit flera gånger. Johan har inte kunnat vara med. Han ska till läkaren på torsdag och kolla vad det är som är fel med hans fot (hälsporre?!). Även Stina fick hoppa löpningen för hon hade skadat en tass. Sixten hade piggnat till vilket gjorde att även familjen Welander var på plats under påsken. Även Cissi och Dan var med och firade. Nästan hela familjen alltså! Claes var med kort på telefon under påsken så om man räknar det så var alla med... Tog några fina bilder på Sixten som jag lägger under "bilder", tillsammans med lite andra foton från påsk. Sofia var lite knäckt över att han hade napp på alla kort :-), men han var supergullig ändå. Hela helgen var lyckad med grillning (trots att ena benet gick av på grillen...), mysig påskfika hos mormor ( hon var så glad att Johan äntligen var med) och kul påskquiz på lördagen (gjort av Sofia).

Väl hemma igen var det kul att se hur grönt allt blivit här i skogen. Rådjuren hade låtit bli rosor, hortensia och kärleksört. De hade inte heller mumsat på tulpanerna eller gjort något annat skumt. Medan Johan låg och sov efter att ha jobbat natt passade jag på att klippa gräset, vattna lite och tvätta av smuts på grinden till altanen. Johan har fixat så mycket i veckan så det var dags för mig att göra något. Nu ska jag avsluta bloggandet för idag och istället kasta mig över lite studier och förberedande för arbetsdagen imorgon. Hoppas på en bra vecka då jag äntligen kan komma ikapp och gå hem på fredag med en känsla av att jag ligger riktigt bra till!

/Linda

2 kommentarer:

  1. Det har varit mycket Linda nu!! Jätteroligt! Tänk att jag äntligen fick ny frisyr och på min födelsedag. Den är grymt skön med tanke på att jag tränar mycket.Födelsedagshelgen var en perfekt mix av allt!
    Jag tycker påskhelgen blev jättebra framför allt trevligt sällskap och sol!!Så vann jag ju påskquizet också!!/ Mamma

    SvaraRadera
  2. Men du har inte ställt upp i Schlagerquizen ännu.... ;) /Johan

    SvaraRadera