söndag 10 april 2011

Sol, fest och Johans röda byxor på vift!




Ännu en vecka förbi...det gick fort! Det är dock en del timmar kvar av en av veckans favoritdagar - söndag! Johan är på väg hem från jobbet. Han och Stina har försökt hålla ordning på dagens demonstration i stan. Såg att GP till och med lyckades få med Johan på bild mitt i kravallerna, av Stina såg man bara svansen. Det ska bli spännande att höra hur det gick. Stina har inte varit med på jättemånga demonstrationer.

Helgen har gått i rasande fart. I fredags försökte jag få igång mig själv igen efter knäont och sjukdom, så jag följde med Lena på en powerwalk genom Kungsbacka. Nu fungerade mitt knä, men Lena fick ont. Vi lyckades dock gå vår slinga utan avbrott och utan att blåsa bort! Lördagen spenderade vi med hundträning, spår för Kingston och sök för Stina. Efter det var det sol och läsning som gällde på altanen. Det var tokvarmt! Bikinivarmt! Det var bara att hämta flaskan med solskyddsfaktor och dränka in sig. Johan skulle dock bara "läsa lite först" innan han tog någon solskyddsfaktor, vilket gav ett härligt rosarött resultat. Ha! Ha! Sedan var det dags att välja outfit inför kvällens fest hos Hisings. Johan hade tidigt gjort klart att hans röda byxor skulle få komma ut på fest, så jag tänkte helt enkelt matcha lite. Jag hittade dock inget i rött som jag kände för att ha på mig. Löste det hela genom att ha med mig en röd sjal!!! Man får inte vara dum! Jag tog en svart klänning som jag fyndat i en butik i Varberg, mycket nöjd med den. Till det fick det bli ett par höga svarta skor, pärlsmycken och den röda sjalen.

Festen var fantastiskt trevlig. Tyvärr var Helen upptagen på annat håll och Jennie var sjuk, men vi som var där var mycket nöjda. Anders hade gjort sushi, vilket gjorde mig tokglad. Vågar inte fundera på hur många bitar jag egentligen tog, men förmodligen tillräckligt många för att bryta mot all form av vett och etikett. Det dracks bubbel i flotta glas och det kanske mest beundransvärda var att Catarina gick omkring i höga klackar hela kvällen. Inte dåligt för någon som ska ha barn i maj. Typiskt Catarina dock!!! Vi var hemma vid två så Johan fick i alla fall några timmars sömn innan han skulle till jobbet...

Idag har jag haft en supersoft dag. Jag gick en riktigt lång promenad med Kingston i förmiddags. Efter det däckade Kingston på altanen och jag röjde ett par timmar i trädgården. När det var klart var det smoothie, plugg och sol som gällde. Man kan inte ha det bättre. Nu ska jag lägga ut lite festkort under "bilder" och sen ska jag återgå till pluggandet.

/Linda

P.S. Veckans boktips är "Döden och pingvinen" av Andrej Kurkov. Även fortsättningen " Pingvin försvunnen" är grym! D.S.

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte nästan att Johan och Stina var med. Extra poliser från Skåne var också där.
    Jag är lite avundsjuk på bikinivarmt. Här blåser för mycket.Kläder på gäller fortfarande. Man är glad att slippa jackan!
    Rolig fest förstår jag!! Undrar jättemycket vad hon tyckte om presenten???
    På min grillkväll saknades bubbel men öl ur burk fanns." Lågvattenmärke" Ha ha ha
    Har varit på yoga idag. Inte min grej! Men jag följde iallafall med.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Appropå bok!!Jag har läst debutantbok av Tom Rob Smith. Har aldrig läst något liknande.En riktig " sidvändare" fast den var hemsk. En mordgåta under stalinismen. Barn 44
    Mamma

    SvaraRadera