onsdag 6 juli 2011

Semesterkänsla!




Skrev just ett långt meddelande som försvann...det var väl kul!!! Jag har inte bloggat på ett tag, vilket jag inte har någon egentlig förklaring till. Det hara bara inte blivit av! Hoppas kunna göra lite mer regelbundna inlägg nu, men man vet aldrig. Har haft ett långt uppehåll med löpningen, vilket varit oerhört trist. Jag har haft ont i både knät och ryggen, vilket gjort att jag fått inse att det är långpromenader och styrka som gäller. Jag har dock kunnat börja jogga igen sedan en vecka tillbaka och är överlycklig för detta. Jag köpte också ett par rosa Asics, vilket bidragit stort till att komma igång igen. Nu har jag återuppstått på Funbeat, till mammas glädje, och hoppas kunna träna mer och mer under sommaren. Idag blev det cirka 30 minuter med Kingston i kuperad terräng, sedan en stund styrka med gummibanden för att avsluta med skön stretching. Är ju i väldigt dålig form om man jämför med tidigare, men det är ju inte så att jag inte orkar springa en mil. Jag springer dock väldigt långsamt och har lovat mig själv att inte stressa på. För att överleva under alla tråkiga långpromenader jag tagit har jag laddat ner podcast med splika sommarpratare som jag lyssnat på i iPoden. Perfekt!








I övrigt så får jag gratulera lilla Wera Marianne Hising som nu är en del av vår bekanskapskrets :-). Det är Catarina och Anders lilla dotter och hon är helt fantastisk! Annat kul att nämna är att vi även har en liten Simom som ny lekkamrat:-) Det är Annas och Andreas lille son. Grattis till båda!








Vi har varit i Skummeslöv på en fantastisk midsommarfest med härliga traditioner, hos Jossan på ett grymt trettioårsparty, hos Axell och Linda på födelsedag/inflyttningsfest, hos Edhagens på middag, hos Vickan på hennes student och mycket mycket annat. Imorgon ska vi till Alingsås och hälsa på lilla Siri med familj! Vi har beställt grillning och guidad visning av den nya radhuset! Spännande!








Just nu läser jag Kallentofts första deckare. jag har inte bestämt än vad jag tycker, men det lutar åt ett bra betyg. Innan dess läste jag en fantastisk biografi om Axl Rose. Efter deckaren är det Ingrid Betancourts självbiografi som gäller. Fick den i present av svärföräldrarna och det blev jag jätteglad för!








Slut för ikväll! Nu ska jag äta kräm och mjölk!








/Linda








P.S. Har redan plockat de första kantarellerna och lite blåbär...sommaren är fantastisk vid Kroksjön! D.S

1 kommentar: