tisdag 26 juli 2011

Altan, stavgång och te till Johan Axell!!!













Sitter i sängen och njuter av att lyssna på all aktivitet utanför. Det skruvas, sågas, mäts och då och då hörs en och annan svordom. Altan bygget är i full gång utanför min friggebod och det känns grymt. Putte och Johan fixade ju en del av ramen igår och nu ska resten byggas klart. Vädret är perfekt! Ingen sol och inget regn! Det regnade däremot lite i morse när jag gav mig ut på hård stavgångspromenad på cirka en timma. Mamma jagade jag också upp, men hon valde att jogga bredvid och låta stavarna vara hemma. Vi gick bort mot Melbystrand bland alla fina hus, upp i skogen och sen tillbaka till husen för att avsluta. När vi kom hem hade Axell dykt upp och det var dags att börja bygga. De har just haft en fikapaus med bullar och mjuk pepparkaka. Mamma fixade kaffe och jag tog mod till mig och försökte mig på att göra te till Axell. Han klagade lite på att det eventuellt inte var perfekt temperatur och hade jag kanske hällt i vattnet för hastigt... Han drack i alla fall upp det istället för att hälla ut och göra om, vilket kändes som en seger!!! Sixten har också varit med och hjälpt till lite genom att spruta vatten på arbetarna när de sett för trötta ut. Mycket bra! Återkommer kring bygget!














Imorgon är det dags att åka till Laholm för bokinköp och våffla!!! Längtar! Det är då den riktiga semestern börjar känns det som. Hittills har semestern varit perfekt, inget att klaga på. Man kan träna när man vill, läsa böcker när man vill, bada, göra utflykter, sitta i solen med coola solgalsögon och grilla. Hundarna är ju iväg tills på söndag och oavsett hur gulliga de är så är det otroligt skönt med en liten paus, anar att de tycker detsamma. Kingston fick en granne som hette Rufus, som han försökte hälsa på genom att stå på baktassarna så att han precis nådde upp med nosen till där träväggen blir till galler (som i en hästbox).














Idag ska vi på kalas kl 17! Det är Sixten som bjuder på kalas. Han fyller tre år i augusti och ska fira lite med oss som är i Skummeslöv när han har sitt kalas i Alingsås. Vi inhandlade present igår när vi var på Väla utanför Helsingborg.














Nu ska jag lägga ut lite bilder på http://www.kingston.nyfotat.se/ och även gå in och läsa mammas nya blogg http://www.ankerasen.blogspot.com/.














/Linda














P.S På torsdag är det nog slottsrunda som gäller...!!! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar