söndag 24 juli 2011

Semester, raggare och Sixten!













Äntligen semester!!! Nu har vi tillbringat ett par dagar i underbara Halland. Det första som märktes var hur otroligt lätt det var att springa när det är platt :-)! Jag och Kingston sprang ut på vår morgonjogg på ca 35 minuter, men när vi kom hem kändes det som att vi knappt gjort någonting. Märkligt! Det får bli någon runda uppe på Hallandsåsen, eventuellt med stavar. Hundarna gillar att springa på åsen för det händer det alltid något skoj! Johan har kört lite inlines och naturligtvis badat i både havet och lill-poolen! Hundarna har dock fått vänta med badande. De har badat så mycket i sjön hemma att de redan fått lite sommarkänsla.














Vi har också fått se att Sixten har lärt sig att cykla. Sofia fick springa bredvid så fort hon kunde för att hinna med i Sixtens fart. Sixten har också klappat Kingston lite och diskuterat polisbilar med Johan. I går var det den årliga raggarbilkarnevalen som man kan beskåda varje år på stranden. Ofta brukar vi kolla in det från fönstret eller från mammas altan, men i år gick Johan ner på stranden och fotade. Det var lite dämpad stämning bland raggarna, förmodligen på grund av katastrofen i Norge.














Vi har också hunnit vara på tippen med lite skräp för att förbereda för nästa veckans uppfräschning av friggeboden. Eftersom Putte, Sofia och Sixten har har döpt sin stuga till Stoof 2.0 så funderar vi också på ett lämpligt namn. Vi ska i alla fall börja med att bygga en altan, måla lite och shoppa lite nya förvaringsprylar. Förvaring är det viktigaste när man bor trångt på sommaren!!! Det måste finnas en plats för allt! Ett gäng krokar ska också inhandlas. I love krokar!!!














Idag ska hundarna iväg på lite efterlängtad semester! En vecka ska de tillbringa på superfina Ysby hundpensionat. Det blir lite tomt när man ska ut och springa, men jag får sparka igång Johan och/eller mamma på morgonen.














Nu ska jag titta vidare på minnesgudstjänsten från Oslo. Tankarna går till alla drabbade och deras anhöriga!














/Linda

1 kommentar:

  1. Det är verkligen roligt att ni äntligen kommit! Du har lite andra morgonvanor än mig! Jag menar du startar tidigare! Jag får gå upp tidigare! Alltid trevligt med sällskap på morgonträningen! Det är inne med polis! Sixten verkligen gillar polis Johan och Stina polishunden! Jag gillade också poliser när jag var liten. När det hände något småfarligt sa jag att min pappa var polis! Ha ha ha! Synd man missade raggarna i år men jag var och hämtade ett gäng glada kanotister. Ser fram emot roliga veckor framöver!! Mamma

    SvaraRadera