lördag 16 juli 2011

Semester,glass och stavgång med hundarna...!!!







Så var då sista arbetsdagen innan semestern äntligen över!!! Jag jobbade som blixten och hann med allt jag hoppats på och lite till. Hann till och med skriva en "att göra lista" för v 34 när jag kommer tillbaka. Sorgligt var dock att det var sista dagen för min superduktiga kollega Elisabet. Roligt för henne med ett nytt spännande jobb, men tråkigt när någon slutar som man har så mycket utbyte av. Hon lovade dock att följa med på after work efter sommaren, dessutom vet jag var hon bor...!!!










Johan hämtade mig efter jobbet och vi firade med glass i Billdal vid havet. Jag hittade den fantastiska glassen hallon-saltlakrits! Kan bli en favorit kanske! Efter glassen skulle då dagens stora äventyr äga rum...stavgångspremiären. Vi planerade att gå helt enligt teknikboken, hårt drillade av min kollega Maries instruktioner. Inga hundar skulle få följa med...men vad hände?! Jo när vi skulle gå ut med hundarna lite i skogen innan vi gick stavgång så blev de helt knäckta när vi gick in med dem igen, tog på oss träningskläder och sa att de skulle gå in till sitt rum. Kingston använde sina bästa hundögon och vips så hade Johan tagit på sig "löparbälte" och satt fast hundarna. Spännande! Vårt första farliga hinder var förbi grannarna längre ner i backen som har tre lösspringande hundar som ingen har koll på. Det gick dock bra då de för en gångs skull var kopplade!!! Sedan bar det av mot stenhuggaren och runt. Vi räknade med ungefär en timmas gång, men det blev i slutändan ca femtio minuter. Det var riktigt kul när man väl kom in i det! Marie hade tipsat oss om att göra utfall i uppförsbacke och lite annat kul för att göra det till ett tyngre pass. Sista biten var i skogen och då valde jag att jogga före Johan för att sedan få några kort på honom när han kom med hundarna. Han såg väldigt professionell ut! Ha! Ha! Hundarna nästan dog! Nu får stavarna följa med till Skummeslöv när vi åker dit. Mamma har också stavar så hon kanske också vill följa med?! Nu blir det löpning varavat med stavgång och lite styrka under sommaren. En underbar sommar!










Kvällen igår avslutade vi med grillad majskyckling och färskpotatis. hur gott som helst. Jag hade glömt att köpa jordgubbar, men det ska jag göra idag istället. Nu ska jag städa lite innan Johan vaknar och sedan blir det utflykt till Kungsbacka och förhoppningsvis ett besök till familjen Hellström!










Lägger också ut lite bilder på http://www.kingston.nyfotat.se/










/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar