tisdag 16 augusti 2011

Blåbär, kantareller och sommarkänsla!







Det har varit en mycket lyckad semester även sedan vi kom hem till Kroksjön:-)! Mycket bad, läsning, softande och hundaktiviteter. Perfekt helt enkelt! Det enda irriterande är att jag gjorde illa mig i ryggen i Skummeslöv så löparskorna står just nu och vilar. Ironiskt nog fick Johan för sig att börja springa när vi kom hem, så nu får jag stå och vinka adjö till Johan och hundarna utan att själv kunna följa med. Jag har dock hängt med på cykel, men det är ju inte riktigt samma sköna känsla som löpning. Vi ska dock göra "efter sommaren comeback" på Sportlife nu och det känns grymt. Inte för att sommaren är slut på något sätt...vi planerar att ha sommar till oktober! Förra året behöll vi sommarkänslan grymt länge med grillning, vänner och lite bubbel. Ska dock bli skönt att besöka Sportlife och se vad det finns för kul att göra som kan passa ryggen.










Annars är det uppsatsskrivande som ska prägla min sista semestervecka. Johan har börjat jobba så jag planerar att skriva när han jobbar. Det känns som en grym plan. Idag har dagen dock ägnats åt blåbärsplockning tillsammans med Johan och hundarna. Fantstiskt mysigt! Nu är hundarna helt slut. Först sprang de med Johan i nästan en timma och sedan var vi ute i nästan två timmar och plockade blåbär. Nu ska det frysas in!










Får ju inte missa att säga att vi också varit på det härliga poolpartyt hos Hisings. Nu när vi kört det två år i rad så räknas det som en tradition, en mycket trevlig sådan dessutom. Nu har vi schlagerfest på våren hos oss, poolparty på sommaren hos Hisnings och glögg hos Ulf och Maria. Kan det bli bättre!? På årets altanmingel hade alla lyckats dyka upp - Da Silvas, Ulf och Maria, Uddevallaklanen, vi och så värdparet med lilla Wera. Vi fick fantastisk god mat och altanen var superfint piffad med kuddar, hängmattor, ljuslyktor och mycket mer. Vi har världens bästa vänner!










Nu är det dags att äta lite rester från igår när jag gjorde fiskgratäng med tärnad potatis. Idag piffar vi den med kantareller som jag plockat. I övrigt planerar vi att kolla på Pernilla Andersson på Kulturkalaset på fredag, eventuellt även Miss Li. Återkommer med hur det gick!










/Linda

1 kommentar:

  1. Du lever ett gott och trivsamt liv trots ryggen!! Blåbär lät intressant! Det var längesedan! På åsen har jag ju faktiskt ställen eller hade! Kan jag hitta kantareller så....Mamma

    SvaraRadera