söndag 28 augusti 2011

Malmö, finmiddag hos L2 och J2 och så lite orienteringstävling...





















Haft två riktigt bra dagar i Malmö den här veckan! Avslutning på kursen och bra feedback på min uppsats av mina vängruppskamrater Carl och Magnus. Nu är det bara att justera lite och sen lämna in senast 7 september. Det kommer gå lätt som en plätt! Det bästa med Malmö var dock inte innehållet den här gången, eller middagen på Lilla Torg, eller att det var Malmöfestival eller att det var sol...nej det var som vanligt hotellet! Hotell Comfort precis vid stationen med grymt coola rum, trevlig personal och en ekologisk frukostbuffé som är jättebra. Sämst var resan hem då tåget tyvärr saknade aircondition och det var cirka fyrtio grader varmt...helt sjukt! Det fanns en del i tåget där det funkade och där man kunde stå. Jag valde att stå i tre timmare istället för bastu. Rätt trött i ryggen när jag gick av i Kungsbacka! Tur att Johan var där och att vi köpte sushi och sen raka vägen hem till bästa huset!


















Igår var vi på middag hos Johan 2 och Linda 2. Fantastiskt gott och trevligt som vanligt! Att jag precis innan varit i Vasastan och tokfyndat en onepiece lusekofta rosa/vit gjorde inte saken sämre (har naturligtvis på mig den nu!). Skulle vilja ha den på jobbet imorgon, men inser att det blir svårt. Tillbaka till middagen. Vi bjöds på massa delikatesser och pricken över i:et var att Johan fick en supercool fåtölj med fotpall från femtiotalet i försenad födelsedagspresent av J2 och L2. Längtar efter att få inreda och fixa lite!


















Tillbaka till min onepiece som jag idag hade på mig när jag var ute med Kingston. Man kan tänka att jag väl inte möter så många här eftersom vi bor i skogen, men ack så fel man kan ha. Stor orienteringstävling idag med en mängd olika tävlingsklasser, från riktigt duktiga vuxna till små knattar. Det fanns kontroller precis utanför tomten och nere där vi ställer bilen. Jag fick en del blickar då jag promenerade förbi med Kingston och min rosa onepiece. Kingston hamnade nästan i chock när han såg alla männsikor som sprang i skogen, på vägen och till och med i vår trädgård. Han blev så trött att han sovit i flera timmar nu!


















Nu är det snart dags för final på 100 meter för herrar! Heja Usain Bolt!


















/Linda




1 kommentar:

  1. Bildbevis på orienterarna och massa mer finns på www.Kingston.nyfotat.se
    För övrigt gick det väl sådär för Bolt...!!!
    /Linda

    SvaraRadera