tisdag 31 januari 2012

En dryg vecka senare!

Nu är det ca en vecka sedan Harry föddes! Tiden har gått blixtfort!!! Plötsligt ska han väl ta studenten! Harry har fortsatt att ta emot lite besök. Kusinen Sixten har varit här med sina föräldrar( tack för den coola "OnePiecen") och även Axell och Linda(tack för den grymma pekboken och den fina fisken)! Harry fortsätter att äta, sova och mysa! Men som BVC sa när de var här på besök: "Ev magknip kommer först lite senare hos de flesta"! Då både jag och Johan var kolikbarn så ska det bli spännande att se hur det utvecklas. Just nu njuter jag av att kunna äta, sova, duscha, läsa promenera och bara ha det bra med världens bästa man, och lille Harry! Har ju vänner som har haft det på alla möjliga olika sätt första tiden och man hoppas ju kunna tillhöra den skaran som hade en lugn och mysig tid med nyfödd. Fortsättning följer...

Just nu är det strålande sol ute och vi funderar på att njuta lite i solen på altanen. I övrigt är det lite för kallt i skogen idag för vagnpromenad, men jag tänker gå en egen promenad senare. Vi har i alla fall hunnit med två soliga vagnpromenader hittills.

Johan är iväg och kör crossfit på Sportlife i Lindome. Igår körde han hemma, med mig och Harry som publik, men idag tvingade vi ut honom. Lovade att inte bära Harry i trappan eftersom jag fortfarande kan bli lite yr på grund av allt blod jag förlorade under snittet. Men det blir bättre och bättre!

Idag fortsätter jag också mitt bokprojekt och jag ska läsa vidare i "Ett hus åt Mr Biswas"! Så är läget just nu!

/Linda

2 kommentarer:

  1. Nina- Siris morsa31 januari 2012 kl. 12:32

    Vilken fin overall!:) Där ser han ut att ha det gott:) Vi får väl hoppas att Harry inte får kolik...men klarar man den tiden(såklart man gör), så klarar man allt:) Siri sover just nu gott efter några timmars bus på öppnis med alla kompisar..jag ska äta lunch. ha en fin dag! Kram till er alla!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra start ni fått med lille Harry!Det är bara att njuta! Onepiece...Grymt!!Kolik är ingen hit men man fixar det!! Jag vet att det inte är ärftligt!Underbara bilder! Kramar till er från mig!

    SvaraRadera