onsdag 18 april 2012

En aktiv dag!

Började dagen med "Stenhuggaren" som är en runda på cirka 6 km. Kingston hängde glatt på! Den här rundan går jag ofta; ibland går jag med Harry, ibland med stavar och några gånger har jag provat powerwalk/jogg. Idag blev det ca hälften jogg och hälften gå. Rundan är kuperad så jag går i alla backar, men joggar i övrigt. Går väl i dagsläget ungefär i samma tempo som jag joggar, men det är skönt att få lyfta lite på fötterna. Orkar öka tempo betydligt, men vill ta det lugnt eftersom det inte gått så långt sedan Harry kom:-)!

Efter rundan var både jag och Kingston trötta. Han åt och la sig och sov, men jag körde 15 min styrka med min nya favoritapp från Nike. Idag provade jag "shoulder ripper", vilket bestod av fem övningar för axlarna som upprepades tre gånger( med hantlar). Man ska göra varje övning under en viss tid så många gånger man orkar/hinner. Johan körde "better butt" häromdagen och sen kunde han knappt gå. Ha! Ha!

Även hundarna har varit aktiva idag! Johan tog på Harry lite varma utekläder och sen gick de ut och la spår. Harry tog det rätt lugnt och hängde i sin Babybjörn.:-) Sen fick båda hundarna ta spåret, men då fick Harry komma in och förmiddagssova. Behöver jag säga att framförallt Kingston var helt slut! Just nu sover de som små grisar. Det gör även Johan som laddar inför nattarbete.

Vi har också hunnit med att städa, tvätta och göra mat. Jag stod för tvätt och Johan för resten. Trots min städstörning så var det han som dammsög idag... Nu ska jag och Harry ha en myskväll med lite TV (Arga snickaren) och lite läsning. Ska kika lite på resa också. Nu har vi ändrat oss från Kanarieöarna i november till Kreta i september.

/Linda

1 kommentar: