måndag 21 maj 2012

Busspremiär, sommarvärme och utmattad Harry!

Måndag idag igen, en otroligt varm måndag. Blev sugen på att bada, men Johan såg väldigt skeptisk ut. Jag tror dock att det blir ett premiärdopp i Kroksjön i veckan. Fortsättning följer...

Kollat runt i trädgården idag. De klematis vi provar med i kruka på altanen ser ut att trivas, även den i trädgården är okej men lite vindskadad:-)! Nu börjar vi få lite ordning i trädgården, men det tar tid och är dyrt! Blir imponerad av alla som har välplanerade trädgårdar och rabatter, vi är inte riktigt där än tyvärr. Just nu är det väl rosrabatten som är finast med alliumbollar som snart slår ut.

Idag var det en stor dag för mig och Harry för vi skulle ut och åka kollektivt för första gången. :-) Det var dags för träff med föräldragruppen och då Johan var och hanterade huliganer i stan så fick vi klara oss själva! Vi lyckades hinna med bussen och överlevde även de knappt tio minuter det tar till centrum. Det var roligt att jag var så snabb av bussen att busschauffören sänkte bussen när jag redan gått av. Nybörjarmisstag! Ha! Ha!

På föräldragruppen var Harry på sitt allra bästa humör! När vi skulle presentera oss så valde Harry att presentera sig med en stor explosion som skakade hela rummet...säger inget mer om det... Det blev lite allmänt snack och även en sångstund där man tydligt såg att alla föräldrar inte var lika inne på sång och dans som hon som höll i gruppen... Vi tyckte dock att det var riktigt kul och Harry verkade nöjd. Jag tänkte att jag ska gå på babyrytmiken när det är möjligt. Har själv haft kurser i barnrytmik när jag jobbade som danslärare och det var otroligt kul. De barnen var ju inga bebisar utan nånstans mellan fyra och fem år.

På väg hem insåg jag att vi nog inte skulle lyckas undkomma åska och regn... Hade jag med mig regnskydd till vagnen?! Nej... Vi hann till halva backen och sen blev det kaos. Åska och tokregn. Det var bara att bita ihop och jogga hem. Ryggen gick inte av i alla fall och Harry tyckte att det var kul. Jäkligt skön luft efteråt och dessutom slapp jag gå ut och vattna allt i trädgården!

Så vad har vi lärt oss av denna dag?! Jo att inte gå av bussen för fort, att man blir väldigt svettig av att byta på en sprattlande bebis i högsommarvärme, att ett babygym är bra att sova i, att handsprit är bra att ha i skötväskan, att vissa människor väcker sådana känslor som gör att man vill köra över dem med barnvagnen, att det är fantastiskt att bo vid en sjö, att det finns för lite timmar på ett dygn för att hinna med allt kul och så vidare...

Nu har Harry fått på sig sin tigerpyjamas och däckat i soffan. Det har varit fullt upp de sista dagarna med Weras grymma kalas(Tack! Tack), date med Louie och hans mamma, babysim och föräldragrupp! Hörs snart igen!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar