lördag 19 maj 2012

Sovmorgon, Downton Abbey och sport!

Idag bestämde sig Harry för att han ville sova lite extra länge. Detta efter en natt då han somnade ca kl 22 och ville ha mat kl 03.00 och kl 07.30. En helt okej natt alltså! Det grymma var att han efter att ha skrattat och pratat en stund vid 09.00 bestämde sig för att sova till kl 11. Underbart! Johan hade jobbat natt så H låg bredvid honom och sov. Själv hann jag med att duscha, äta frukost på altanen i solen, läsa Runner's World, fixa lite i trädgården etc! En bra start på dagen alltså!

När H vaknat var det dags att se hur ryggen höll ihop. Vi tog en promenad, utan hundincidenter, och det kändes riktigt bra. Vågar inte börja springa riktigt än, utan fortsätter med styrketräning och vilar från löpningen. Att läsa Runner's World fungerar som perfekt inspiration. Var ju igång med löpningen, men har fått backa lite..,

Ikväll blir det hemmakväll för mig och H. Vi ska kolla på Downton Abbey på ettan, tre avsnitt på raken! Underbart! Kollade på de två första avsnitten när ettan började visa serien igen inför ny säsong efter sommaren. Jag fastnade direkt! Grym serie! Johan blev lika biten så jag har lovat att spela in åt honom, Det är ett kostymdrama som startar samma år som Titanic sjönk, alltså 1912. Tydligen en av de dyraste serier som gjorts i England. Jag fick samma känsla som jag upplevde då jag såg "Återstoden av dagen", en fantastisk film med Anthony Hopkins och Emma Thompson. Vi ska också äta upp den LCHF- glass som Johan gjort på bland annat massa goda bär. Mums!

Nu ska jag läsa vidare i min bok och också titta in på några av de bloggar jag följer. Ska göra en ordentlig lista nån dag på vilka jag följer. Har också gjort ett undantag från min regel "ingen TV före kl 19"! (regeln gäller mig och inte Johan) Vill inte hamna i nåt mysbyxtvträsk bara för att jag är föräldraledig. Alla gör olika, men så gör jag! Tillbaka till undantaget...idag visas Diamond League, EM i orientering, EM i simhopp och Giro d'Italia vilket gör att TVn måste på. Hörs snart igen!

/Lindaå

2 kommentarer:

  1. Så mycket energi du har! Dum fråga kanske, men vad har hänt med din rygg?

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Har lite kass rygg sen många år tillbaka, uppluckrat bäcken ungefär som vid foglossning. Fick barn i januari och har genom träning lyckats hålla ryggen okej, men så kom ett litet bakslag så jag fick ont igen. Men nu är jag på gång igen!!! Räknar med att springa nåt lopp i sommar:-)!

    SvaraRadera