tisdag 8 maj 2012

Salong Unik, nagellack och hemmamys!

Sitter och myser med Harry i soffan. Johan har lagat mat, godaste laxen med favoritkryddan garam masala! Jag brukar använda den i olika pastasåser och Johan med fisk. Mums!

Idag har vi tillbringat större delen av dagen i stan. Jag hade klipptid på Salong Unik och Harry hängde med sin pappa. Tydligen var de runt och tittade på hemligheter... Kunde inte bestämma mig idag hur kort jag ville ha det och om jag skulle bleka eller färga. Lite sugen på att bli mörk igen, men efter lite diskussion bestämde jag mig för att vänta med det tills efter sommaren. Var dock trött på den sönderblekta vita färgen, som jag egentligen gillar men haft för länge nu. Det blev en annan blond nyans istället. I nacken blev jag lite mer orangeblond än i luggen så där får det bli lite silverschampo. Provade också att ha maskinkort i nacken, men inte på sidorna(som jag brukar annars). Får se hur det känns... Om det känns för långt så får Maria göra det kortare om nån vecka!

Johan köpte ett nytt nagellack till mig idag från Isadora(icy purple)! Passade på att måla både tå- och fingernaglar medan Johan gosade med Harry. Det blev snyggt! (se bild) Har också hunnit städa lite idag, medan Johan målade det sista. Gick loss i köket och skrubbade skåpsluckor! Är extremt sugen på att lämna in luckorna för uppfräschning! Kanske till hösten...eller till nästa år... Vill ju också ha carport, växthus, belysning i backen etc, etc... :-)

Inget trädgårdsarbete idag! Hoppas kunna olja möblerna en andra gång imorgon. Snart dags för dokumentär med Louis Theroux på kanal nio. Han är grym Theroux! Har sett allt som han har gjort hittills!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar