måndag 7 maj 2012

Vad hände med min hortensia??!!

En bra vecka ligger framför mig! Johan är ledig måndag-onsdag, på tisdag ska jag klippa mig, på lördag blir det en liten resa till Falköping och på söndag fyller jag år. Lite fint väder på det så blir veckan perfekt!

Idag har vi haft målande och oljande på schemat. Hunnit slipa lite möbler också. Det blir superfint på altanen nu och ännu bättre blir det när vi får möjlighet att använda en riktig maskin för terasstvätt. Vi ska dessutom vara fosterföräldrar till två Aloe vera och de kommer att passa perfekt.

Det enda negativa idag har annars varit att min hortensia verkar ha dött. Nej, den har ju inte dött, men alla blommor är bruna och en del blad också. Den ser frostskadad ut, alternativt dränkt. Det märkliga är dock att det varken varit kallt eller massa regn. Nån som vet vad som kan ha hänt?! Fick lust att slänga hela blomman åt h....te. Sansade mig och ska nu försöka få ordning på den!

Vi planterade också ut en klematis idag vid hundgården. Ska bli spännande att se om den trivs där eller om rådjuren kommer mörda den... Man vet aldrig! De andra två har vi i kruka. Det kommer bli en väldans massa vattnande, men på altanen är de i alla fall befriade från rådjursangrepp.

Nu är jag trött efter en hel dags fixande så jag får skriva mer imorgon! Måste ju berätta om den trevliga frukosten igår...
/Linda :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar