fredag 18 maj 2012

Vägföreningsdag, plantering och vad är det för fel på Fred?!

Idag har det fixats på vår väg. Grus var beställt och Johan var ansvarig för att padda det. Själv var jag ansvarig för Harry och för att dyka upp på fikat klockan tio. Ett perfekt uppdrag! Mysigt också att träffa alla trevliga grannar. Hoppas vi inte missar årets grillfest!!!


På tal om grannar... Vi fick lite blommor av vår närmsta granne, nämligen astilbe och fänrikshjärta. Astilbe är ju lite av en favorit hos rådjuren, men kanske det vackra bladverket får stå kvar. När det gäller fänrikshjärta så låter rådjuren oftast bli dessa, det samma gäller löjtnantshjärta. Nu ska ju dessa plantor helst delas tidigt på våren eller på hösten, men vi hoppas några tar sig trots att det är mitten av maj.

På gång, till slut, i min bok "Halvbrodern" av Lars Saabye Christensen. Har bara hunnit läsa några sidor, men är redan fast. Stämningen i boken är inte alls som jag tänkt mig. Den inger en liten känsla av obehag, som att nåt hemskt ska ske... Det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig. Just nu är jag lite rädd för Fred...

/Linda

P.S. Lite bilder från "vår" väg! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar