fredag 29 juni 2012

Träning-status cirka fem månader efter Harry!

Efter en mycket bra runda med Stina idag känner jag mig positiv inför den fortsatta löparsatsningen. Det känns lite för sent för att hinna kvala in till OS i London och dessutom verkar ju SOK inte vilja skicka några aktiva, men kanske är jag redo år 2016??!! :-) Nej, målet är ju inte OS utan Laholmsloppet 21 juli och gärna Lindomemilen 18 augusti. Sprang mycket innan jag blev gravid och hade en dröm om att springa maraton- helst i New York(var annars??!!)! Sprang på in i ca vecka 16, men sen fick det bli annan träning(mest cykel och lätt styrketräning på Sportlife) tills bästa Harry föddes 23 januari. Minns inte riktigt när jag joggade första gången efter att Harry föddes, men nån gång innan han blev två månader var det. Väldigt långsamt och växlat med gång naturligtvis, plus att jag gjorde alla rekommenderade styrkeövningar som fanns:-)! Hade en liten svacka i maj då ena höften gjorde ont. Fick vila, missade Blodomloppet och tyckte synd om mig själv( och min storebror som för andra året på raken stod utan släktingar på startlinjen...)! Nu är jag dock på G igen.

Idag sprang jag 6,2 km i ett behagligt evighetstempo på cirka 6,20 min/km. I tisdags körde jag samma tempo och joggade ca 5,6 km. Ryggen känns starkare än på länge, även om jag känner att jag nog borde boka en massagetid snart. Den har ju varit med om mycket den stackars ryggen under det senaste året:-)! Johan springer med ibland även om han är helt insnöad på crossfit som jag också ska börja köra. Gillar idéen om att vara genomstark med bra kondition, men vem gör inte det. Känns super att vara igång igen och längtar till hårda pass längre fram när jag är ännu starkare i främst mage och rygg. Alla som snackade om saker som "nu är ni föräldrar så nu blir det ingen träning för er på ca 18 år" har ju i alla fall haft tokfel! He! He!

Nu ska jag sova och drömma om min målgång i New York, min spurt på nästa års göteborgsvarv och hur jag överraskar alla genom att ta medalj i OS 2016...

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar