måndag 13 augusti 2012

OS, träningsläger och besöksdags!

Så var OS slut för den här gången. Sorgligt, men sant. Fyra år tills nästa sommar-OS och då är det inte ens Svt som har det. Stör mig nåt djävulskt på det! Svårt att förstå hur Svt kunde tappa/ge upp rättigheterna. Men, men...

Igår var det lite träningsläger här för Johan och Johan:-)! De har bestämt sig för att ställa upp i "ö till ö" nästa år och nu skulle det testas våtdräkter och provas utrustning! Jag och Harry var publik och även ansvariga för foto och vattenutdelning. Det var två spänstiga(??!!) män som i rask takt gav sig iväg till vattnet. Väl där utbröt en liten diskussion kring fördelaktigt simsätt och hur övergången simning till löpning skulle gå - och tvärtom naturligtvis. Till slut fick jag tvinga dem ner i vattnet och de gav sig glatt av. De märktes direkt att de hade vissa problem med att simma rakt! Ha! Ha! Jag och Harry hade dock inte tid att bevaka dem nån längre stund för vi skulle över till andra sidan sjön med vattnet. Det var två lite trötta män jag mötte på andra sidan:-)! Jag gav dem vattnet och sen jagade jag iväg dem i löparspåret med orden "ni ska väl inte stå och snacka på tävlingen"! När de hade simmat sammanlagt fyra sträckor och sprungit en del så var det två nöjda, men lite darriga, män som klev upp ur vattnet vid slutstationen. Det ska bli kul att följa utvecklingen under det kommande året. Ser mig själv lite som en tränare à la DDR-stuk. He! He

Nu ska jag strax gå upp. Johan och Harry sover, som vanligt:-)! Harry gick och la sig vid kl 19 igår och nu är klockan 07.30 så han vaknar nog snart. Fantastiskt hur bra han trivs i sin egna säng i sitt eget rum. Han slipper störas av oss och kan få riktig lugn och ro. Supernöjd! Men som sagt, dags att gå upp. Idag får vi besök av först mamma och Sixten, och sen Dan och Kirsi Perfekt för då blir inte avsaknaden av tidiga försökspass på OS alltför stor! :-)

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar