måndag 3 september 2012

En vanlig måndag!

Idag har jag/vi hunnit med en massa. Började dagen med ett lite annorlunda löppass. Vi har ju en "flygmast" ca 1,2 km hemifrån. Det går lite uppför hela vägen, med en rejäl stigning i mitten och i slutet. Idag körde jag tre vändor till masten. Det kändes bra! Jag börjar bli vän med min nya Garmin och idag krånglade inte heller pulsbandet. Har en Garmin 310 xt som jag är mycket nöjd med. När jag springer har jag valt att ha fyra fönster i klockan. Jag kan se distans, km/h, puls och senaste kilometertiden. Jag gillar också att klockan vibrerar varje kilometer(eller den distans man väljer). Det gör ju att man kan lyssna på musik och ändå bli uppmärksammad på hur man springer. Perfekt! På lördag är det dags för Hamnloppet i Kullavik och min plan är att springa milen på ca en timme. Vi blir några stycken som springer och det ska bli riktigt kul. Idag kände jag inte heller av mitt knä och det är ju ett gott tecken. Helt klart får vi investera i en smart löparvagn till våren så vi kan springa med Harry! Idag har jag också mailat en löparklubb i Lindome för att hitta några att springa med. Det är inte så många av mina vänner som springer tyvärr. Ska också fundera på om jag ska anmäla mig till Göteborgsvarvet. Ryktet på Twitter säger att de snart blir anmälningsstopp...

Resten av dagen ägnades åt illegal :-) trädgårdseldning och allmänt trädgårdsfix. Jag blev ovän med lite grodor och kopparormar som verkade ha missuppfattat var tomtgränsen gick. Vi planerade att plantera en ny kaprifol och en vinterjasmin, men hann inte. Det får bli på onsdag. Känns som det är fullt upp i veckan...

När det gäller fullt upp så är det självvalda aktiviteter som till exempel barnträff med Louie och Wera på onsdag. Roliga saker, men ändå fullt upp! Jag funderar på att hoppa över babyrytmiken imorgon för att ge Harry en lugn dag utan att åka någonstans. Idag har vi också bara varit hemma och han har kunnat sova middag ute, som han älskar. Jag brukar försöka låta honom sova ute i alla fall en sovstund per dag för han verkar trivas så bra då. Han gillar sin säng också, men uteluft är oslagbart! När det gäller sömnen så håller det i sig att han sover från ca halv sju på kvällen till sju på morgonen. Underbart för både honom och oss! Vi kör på med gröt både morgon och kväll. Struntar nog i vällingen helt! Det funkar så bra som det är! Mysigt också att äta gröt ihop på morgonen:-)!

Idag är vi själva hemma på kvällen jag, Harry och Kingston. Jag tänker kolla på Lillyhamner och även försöka se gårdagens Babel på svt play. Lite läsande blir det nog också, som vanligt. Jag har via Twitter hittad lite folk som är boktokiga och har nu massa bra tips på böcker jag vill läsa!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar