torsdag 20 september 2012

Kreta del fyra-hemkomsten!

Så nu var man då hemma i Sverige igen. Regnet vräker ner, i och för sig lite mysigt men det låter som att hela taket ska ramla in! Okej...jag hade fel...det haglar så det står härliga till och det låter som nån vräker sten mot alla takfönster. Jag nattar en vråltrött groda och Johan är och hämtar hundarna. Sen blir det thaimat!!! Men hur gick då hemresan??!!

Bussen hämtade oss strax innan tio idag, Kretatid, vilket var en perfekt tid för oss. Harry kunde vakna runt åtta, som vanligt, äta gröt och sen sova lite på bussen. Vi lämnade ett soligt och varmt Agia Marina för att åka mot, som det visade sig, ett regnigt Sverige. Men för att komma dit var vi tvungna att först åka till flygplatsen utanför Chania. Jag skämtar inte om jag säger att den får Säve flygplats att framstå som fantastisk. Vilken värdelös flygplats! Den var så liten att man fick stå och köa ute innan man ens fick gå in på flygplatsen!!! Vi var väldigt glada över att vi hade en egen vagn till Harry, annars hade vi fått stå och bära honom i kön. Det var ju inte så att det fanns lånevagnar! Väl inne fick man köa igen... Toaletterna var så äckliga att jag fick lust att bada i handsprit efteråt...vilket jag nästan gjorde också! Guldstjärna dock för att vi fick ha Harry i sin vagn tills vi stod vid trappan till flygplanet mitt på flygplatsen. Mycket smidigt! Där plastade vi bara in den i den plast vi köpt på Landvetter, som en stor säck ungefär, och sen lyftes den på med allt övrigt bagage. Eftersom vi lånat vagnen från mamma var vi mycket nöjda över att vi fick tillbaka den i samma skick som vi lånade den. Har ju hört en del som fått sina vagnar förstörda, men på vår resa gick det bra för alla vagnar. Hotellet hade ju vagn, men de var inte speciellt bra. Rangliga och utan bra solskydd! Mammas vagn var grym. Det är Sixtens gamla vagn så Harry provade den i somras.

Väl på planet sov Harry en del! Han åt också en del majskrokar, lite russin och läste Bamse... Lunch åt han på den hemska flygplatsen så det räckte med ett mellanmål på flyget. Han verkade inte ha ont i öronen, trots att han är lite förkyld. Jätteglad att allt gått så bra! Vill gärna resa med Harry igen(och Johan naturligtvis). Nästa resa blir dock i maj nästa år. Då åker jag och mamma till London! Det ska bli superkul! Mamma kommer bli helt tokig av allt som finns att se. :-)

Nu sover grodan så jag ska gå ner och tända lite ljus och umgås med Johan och hundarna!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar