fredag 14 september 2012

Rapport nummer ett från Kreta!

Ligger i sängen på mitt hotellrum och tittar ut mot havet. En fantastisk dag är på väg att ta slut. Jag startade dagen tidigt med ca 5 kilometers löpning. Trots att det var tidigt på morgonen steg temperaturen snabbt mot 30 grader. Varmt!!! Växlade mellan att springa på stranden och bredvid vägen. En bra morgonrunda. Imorgon blir det en ny runda, men då ska jag springa mot Platanias. Långsamt tempo så jag inte "dör", för värmen är tuff och det är lätt att bli riktigt sliten.

Dagen har fungerat perfekt med Harry. Vi följer hans vanliga rutiner gällande mat och sömn och det verkar fungera utmärkt. Han glömde tyvärr sin bästa vän hemma- Ankan Bosse- så vi fick köpa en ny. Nu sover han med sin nya vän, nämligen Sköldpaddan Kostas. :-) Det har hittills gått bra att få i honom vatten för han gillar verkligen sin "vattenmugg". Skräcken är ju att han ska bli uttorkad i värmen. Vi valde ju september för att få lite mildare väder, men just nu är det nån form av värmebölja.

Annars har det blivit mycket sol och bad idag. Harry har bott i skuggan, men doppat fötterna i havet och haft det skönt. Johan har simtränat lite i havet, men höll sig där det inte var djupt. Lite skillnad i temperatur från Kroksjön tydligen... Vi var lite möra när vi kom hem för kvällen, och nöjda med beslutet att köra "grekisk afton" på vår balkong. Massa god plockmat och ett fint vitt vin, från Grekland naturligtvis. Supergott var det!

Nu ska jag läsa min bok "Hungerelden". Vet inte om det är lysande, eller helt kass... Återkommer i frågan!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar