söndag 21 oktober 2012

Besök i skogen!

Idag står det läskväll på schemat. Jag vill ju bli klar med Keplers "Hypnotisören" innan den blir ännu mer sönderpratad än vad den redan är... Det är ju synd om jag får reda på hur den slutar och vad den går ut på innan jag ens kommit till hälften. Minns hur det var när mormor berättade hur Nessers "Fallet G" slutade innan jag ens hunit öppna boken. Försökte glömma bort det i flera år innan jag till slut läste den och då visade det sig att hon haft fel...Förmodligen hade hon blandat ihop den med någon annan bok. Ha! Ha!

Idag har vi haft lunchbesök av Harrys  kusin Siri med familj. Johan gjorde en grymt god tomatsoppa med morotsbröd till. Stackars Krille fick nöja sig med glutenfritt bröd inhandlat på Willys. Vi hade planer på att prova att baka glutenfritt, men när vi läste alla ingredienser så dog den planen lite. men kanske nästa gång! Barnen fick torsk i ugn med lite färska kryddor och lite kokt potatis och pumpa till. Vi hängde även lite i skogen och Siri var grymt imponerad av vårt "vattenfall". Efter allt skogshäng fick vi vila lite inne. Harry visade sitt rum och sen blev det lite fruktsallad med glass.

Nu har jag just lyckats söva en ledsen liten Harry. Han brukar gå att natta på max en kvart, men idag tog det över en timma. Nu sover han dock gott i sin säng. Han är lite förkyld så det var nog det som försvårade det. Nu har han fått lite nässpray och extra kudde så han kommer upp lite. Förhoppningsvis får han sova lugnt i natt!




/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar