onsdag 10 oktober 2012

Harrys första namnsdag!

Idag har vi firat Harrys namnsdag genom att vara utomhus nästan hela dagen. Det bästa som finns enligt Harry. Det har varit knallblå himmel och strålande sol hela dagen. Vi började dagen med lite jogg/gång runt Kroksjön. Det var första gången jag sprang med vagnen och det var rätt tungt måste jag medge. Vagnen väger ju lite:-) och med en snart 10 kg tung kille i så kändes det i uppförsbackarna. Harry var helnöjd och skrattade och höll på, tills han somnade. Sen sov han två timmar i vagnen. Det är väldigt tydligt att han gillar att sova ute, och eftersom vår altan skyddar från både regn/snö och oftast även vind så har han sovit mycket ute sen han föddes.

Idag var det riktigt varmt på altanen så när H sov passade jag på att läsa och äta lunch i solen. Sådana stunder tänker jag att livet inte kan bli mycket bättre. Skön känsla! Dagen innehöll dock lite dramatik också. Plötsligt flög en fågel in i huset och innan jag hunnit släppa ut den hade den slagit sig själv medvetslös mot typ tre fönster. Inte bra! Den hämtade sig dock och efter att ha vilat lite på vårt förrådstak, där Johan placerade honom, så flög han iväg.

Efter lite lek på altanen så blev det bad, mys, gröt och sen läggdags. Nu sitter jag i soffan och Kingston ligger på mattan bredvid och snarkar. Tända ljus överallt, en kopp te, en inredningstidning jag inte läst, en Runner's World jag har lite kvar i och strax Nybyggarna på TV. Det som saknas är Johan och Stina!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar