söndag 7 oktober 2012

Vilken fantastisk helg!

Fredagen började dock inte alls som jag tänkt... Vi hade planerat en liten tur till Plantaget och Kungsmässan, men plötsligt svängde Johan in i centrala Kungsbacka. Lite märkligt tyckte jag! Plötsligt visar det sig att jag ska gå ur bilen, in på ett city-spa och sen se vad som händer... Det visar sig vara en helkroppsmassage beställd och betald till mig. En hel timma ren egotid att starta helgen med. Lite kul var att all personal sa grattis till mig och trodde att det var min födelsedag. Ha! Ha! När jag sa att min man var bäst på överraskningar och att det bara var en vanlig fredag så såg de helt chockade ut(och också lite arga...de tänkte kanske "Jaha! När var det nån som överraskade mig senast?!" Ha! Ha!) Det var fantastiskt och nu gäller det att få in ett nytt besök i budgeten... Känns dock inte som att försäkringskassan har förstått vikten av massage när man är föräldraledig...

Lördagen var reserverad för familjen Hising! Fantastisk familj och fantastiska vänner. Jag och Catarina började daten med 5 km löpning. Sådana är vi:-)! Springer på en lördag(varsågod att bli provocerade nu!!! Moahahaha!) i sann höstanda bjöd Anders på tre olika sorters soppor, den ena godare än den andra! Magi! Johan hade bakat tortanobröd fyllt med valnötter, chèvre och honung! Barnen var världens bästa och efter läggdags blev det Plura, prat om allt och inget och naturligtvis efterrätt. Anders gjorde Crêpes Suzette, vilket är små pannkakor flamberade i apelsinsås. Ingen brann upp och vi behövde inte måla om, så det firade vi med en efterrätt till. Johan hade gjort brownies med frosting som vi vräkte i oss. He! He!

Plötsligt var det söndag! Johan packade och gav sig iväg till Varbergs kurort med Mr Axell. Jag fick pannkakor till frukost och hängde lite med Hisings tills de skulle hem till stora staden igen. Sen fylldes dagen av trevliga besök. Först kom Sofia och Sixten! Jättekul att se hur gullig Sixten är med Harry. På kvällen kom Jennie förbi på lite te och lite allmänt skvaller om livet i stort. Harrys babysim var inställt så vi kunde sitta i lugn och ro utan stress.

Idag är det måndag och jag måste säga att känslan från helgen suttit kvar. Full av energi har jag klippt gräs, gått på promenad med Harry, städat lite, fixat middag till Johan(och mig) och även hunnit sitta i solen och dricka te. Nu är det myskväll med Johan och ryktet säger att det blir Project Runway, Gardells serie och Homeland på TV. Alltså något så ovanligt som en klassisk TV-kväll:-)!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar