torsdag 15 november 2012

Idag blev det lite rörigt...!!!

Idag har det varit kaos!!! Harry har varit arg, ledsen och trött hela dagen. Lill-Grodan! Dagen började ändå bra med att Catarina kom och hälsade på. Vi tog en löprunda(japp- så duktiga är vi!) och Harry hängde på i vagnen. Rundan gick bra! Jag och Catarina var grymma och Harry sov som en stock! Sen började det gå fel... Vanligtvis sover Harry när jag springer och en bra stund efteråt. Inte idag! När vagnen rullade upp på altanen slog han upp sina små blå ögon. Efter det blev inget bra! Eftersom han inte sovit så var han ledsen när han åt lunch, vilket resulterade i en del mat på golvet, i håret(Harrys) och på stolen. Efter lunch var han övertrött och ville inte sova. Man kan säga att hela dagen blev knas. Vi fick i alla fall ett bra slut på dagen med lite mys, bad, gröt och sen kudden. Han somnade direkt så nu hoppas jag på en bättre dag imorgon!

När det gäller mitt och Catarinas projekt-att springa Blodomloppet nästa år- så måste jag säga att det går riktigt bra. Vi har sprungit tillsammans hos mig, men också i stan hos Catarina. Idag blev det hela 6 km, vilket är grymt gjort av Catarina som inte sprungit mycket. Tänk vad snabba vi kommer vara nästa år. Jättekul!

Nåt annat kul är att min bästa lillasyster var och hälsade på i helgen. Hon och Johan började genast ta fram förkläden, receptböcker och ingredienser för julgodis. Jag fick vara publik! Det bakades, gjordes hemmagjord pizza på grymt recept av Leila och bakades lite till. När kvällen var slut tänkte jag att jag aldrig ville äta mer... Cissi och Harry gosade en del och Harry var fascinerad av Cissis långa hår. Mycket mysig helg!

I söndags var det farsdag och Harry hade varit och handlat mystofflor till sin pappa. Jag tycker alltid att farsdag är lite sorglig eftersom jag inte har nån pappa att fira, men tände ljus och tänkte på honom. I år kändes det dock bättre för det var lite stort att det var Johans första farsdag. Han blev dessutom jätteglad för tofflorna, eftersom han slitit ut de tofflor han fick av sina föräldrar förra julen.

Tillbaka till kvällen. Då Harry bjudit på sin livs första kaosdag så ska jag göra absolut ingenting. Torsdagar betyder New Girl på fyran. En fantastisk komediserie! Idag ska jag nog utöka det till en riktig TV-kväll. Lite ovanligt, men perfekt idag! Först blir det en hälsoserie på trean, sen New Girl och till sist "Hela Sverige bakar" på sjuan. Det enda som saknas är Johan och Stina...

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar