söndag 4 november 2012

Söndag i Halland!

Söndagkväll och jag ligger i friggeboden och myser. Harry sover som en stock och Johan surfar runt på diverse träningsbloggar! :-) Det har varit en kul dag och vi har spenderat en del tid i Halmstad hos paret Alm:-)! Vi hade också en supertrevlig fest igår hos mamma! Det var fullt av pumpor, skelett, spindelnät och andra läskiga saker. Vi gäster var synnerligen stiliga, men det var ingen maskerad i år. Vi åt massa god mat, drack gott vin och diskuterade allt och inget. Det var superkul att alla mina syskon var där, men de två brorsdöttrarna saknades. Karin vann kvällens quiz så stort grattis till henne!

Det diskuterades en hel del löpning under kvällen. Det bestämdes att jag, Claes, Johan, Karin och mamma ska springa en tävling i Halmstad som heter Prinsens minne. Jag, C och J ska springa en halvmara och de andra kör 4,4 km. Kanske nån mer i familjen som hänger på?! Tävlingen går 17 augusti 2013 och jag tänker att vi firar med kräftskiva i Skummeslöv efteråt. 2013 blir löpningens år som Johan sa. 2014 kan bli ett maratonår kanske... Berlin?! London?! Återkommer kring detta!

Funderade för övrigt idag på det här med löpning, eller nån annan form av träning. Varför är det inte så att alla människor(som är friska)rör på sig regelbundet?! Var på en föreläsning en gång där en läkare sa att om man kunnat skriva ut promenader på recept, så hade man löst det mesta i världen...:-)!!! Vad är det som gör att vissa tycker att det bästa med att komma hem från jobbet är att sätta sig i soffan, titta på TV, äta chips och ta en öl. Det är det man längtar till hela veckan och man deppar när det är förbi?! Jag har inget emot att slappa och kolla på nåt bra på TV, men jag rör gärna på mig innan jag kör nåt kvällsmys. Alla är olika, men de jag känner som rör på sig verkar generellt mer nöjda än de som inte gör det. Så varför rör inte alla på sig på valfritt vis?! Får fundera vidare!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar