fredag 14 december 2012

Åh nej...magsjukan hälsade på...

Som rubriken lyder så är magsjukan alltså här. Jag är dock inte drabbad än, men räknar med att det kan bli så till slut... Det hela började i onsdags då vi var hemma hos Magda, som har en son som är jämgammal med Harry. Magda hade bjudit in föräldragruppen på lunch så det var småbebisar och föräldrar på plats. Efter den mysiga lunchen tyckte Harry det var en superb idé att kaskadkräkas över
hela köket...och över Johan... Alla fick gå och gömma sig i vardagsrummet och jag och Johan försökte sanera och ta hand om en förtvivlad liten Harry. Stackars Magda fick hjälpa till. De verkar dock ha klarat sig!

Väl hemma var Harry i princip som vanligt, kanske lite trött. Då jag själv blir tokig på folk som inte respekterar 48timmars regeln, så bestämde vi oss för att ställa in alla planer. Inget besök från mamma och Cissi, och ingen lunch hos bästa Harriet. Vi som fixat och gjort så julmysigt det bara gick, men så blir det ibland. Glad att Harry inte blev sämre i alla fall. Tyvärr slog det till med full kraft i natt och däckade Johan totalt.

Jag kämpar nu för att hålla mig frisk! Johan har varit isolerad i gästrummet med egen toalett, och när han visat sig har vi sprutat handsprit på honom:-). Grannen har varit här och lämnat blåbärssoppa och annat livsviktigt till Johan. Alla handdukar, sängkläder, badrumsmattor och annat har sanerats och kokats...nja, tvättats i alla fall. Just nu sitter jag uppkrupen i soffan och tittar på grym TV, nämligen "På spåret". Jag har vräkt i mig mat och vatten så om jag blir dålig så har jag en bra grund! :-)

Håll tummarna att jag vinner striden!!!

/Linda

P.S Stort grattis till en fin vän som fått ett grymt jobb!!! Vågar inte skriva vem ifall det inte är officiellt:-)!!! D.S.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar