söndag 9 december 2012

Andra advent, pulkapremiär och Patty Griffin!

Idag gick jag och Harry upp strax efter åtta och tände det andra adventsljuset. Mysigt, fast synd att inte Johan kunde vara med. Träffade honom i och för sig några timmar igår, och en kortis i fredags då han körde mig till tåget. Det får räcka... Nej helt ärligt så är det lite trist, men det är så det är. Veckan innan sågs vi typ dygnet runt från onsdag till söndag och det var kanon. Veckorna ser verkligen olika ut.

Jag och Harry gick bort till grannarna en stund och åkte lite pulka i deras trädgård. Harry var väldigt nyfiken på Douglas som är drygt två år. Kanske framtida lekkompisar?! Harry passade också på att åka sitt livs första pulkaåk med Johan(grannen alltså). Lite läskigt var det kanske, men han skrattade efteråt. Kanske av lättnad... :-)

Fem små steg har det blivit idag, men det är fortfarande bättre att krypa. Nu sover han som en stock och jag lyssnar på Patty Griffin. Jag är verkligen ingen fantast av country, men hon har gjort en del riktigt bra låtar. Snart är det en ny vecka med allt vad det innebär. Läkartid för Harry, Nobelfest, playdate med föräldragruppen, besök av mamma och lillasyster, lunch hos bästa fastern och naturligtvis en del löpning.

/Linda







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar