lördag 8 december 2012

Tack för fina vänner!

I fredagskväll satte jag mig på pendeltåget in till Göteborg för att fira Johanna som fyllde år. Det var tokkallt ute så det blev dubbla strumpbyxor under klänningen(det är aldrig för kallt för klänning) och pälsmössa från London(fuskpäls). Hoppade in på Espresso House på NK för att möta upp Linda och Linda. Vi gick snabbt vidare för en drink på Dorsia. Ett fantastiskt hotell med en miljö som måste upplevas. Jag drogs med i stämningen och tyckte att ett litet glas champagne för 145 kr var prisvärt... Gott var det i alla fall! En liten miss var dock att födelsedagsbarnet, pga taxistrul, missade detta och fick åka direkt till restaurangen. Så där satt vi på Dorsia och firade Johanna, som var på Miss Sophie där vi bokat bord för kvällen... Johanna blev dock ompysslad av den fantastiska personalen på Miss Sophie. Till slut sammanstrålade vi dock och firandet kunde börja på riktigt! Det blev otroligt trevligt. Jättegod mat, mysig stämning, fin cava och bra service. Plötsligt var klockan sent fast att vi hade massor kvar att prata om. Jag och Linda E.S. fick jogga till tåget, men vi hann! Glamouren försvann snabbt när jag närmade mig skogen... Det var bara att ta på sig reflexväst, ta fram pannlampan(som jag dock höll i handen) och njuta av en kilometer i mörk och snöig skog.

Temat med fina vänner fortsatte idag då fam Jägard kom på besök. Jag och Anders startade med en runda på ca 5 km i vår snöiga skog. Kul! Nästa gång blir det löpning i Mölnlycke! När vi var klara med löpningen så var det dags för finfika med någon ny variant av chokladcheescake som Johan fixat, tillsammans med en slät hallonsås. Gott och snyggt! Han är grym min Johan! :-) Harry tyckte det var oerhört kul med barnen Jägard. De var så gulliga och pysslade med den lille grodan.

Tack för fina vänner! Och på måndag är det dags för Nobelfest och cocktailklänning hos Hising! Lycka!

/Linda







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar