söndag 2 december 2012

Det bar av till Alingsås i helgen... :-)

Så var det söndag igen och en intensiv och kul helg är på väg att ta slut. Johan, Harry och hundarna sover. Jag har påbörjat en myskväll framför TVn. Höjdpunkten, och det enda jag absolut inte vill missa, är en dokumentär på SVT2 kl 22.10 om Lance Armstrong.

Tillbaka till helgen... Vi hade storslagna planer redan på fredagen, men en lastbil på ca 18 meter stod i vägen för de planerna. Grannen hade beställt en hälften så lång lastbil som skulle leverera hans garage, men de som levererade tyckte att en på 18 meter borde funka lika bra. Ha! Ha! Icke!!! Bilen fastnade uppför knappt halva vår väg, den enda vägen ut, och det krävdes en hel del hjärnor, muskelstyrka och bärgningsbilar för att lösa det hela!

På lördagen var det löst och vi gav oss av mot Alingsås för en hund- och barnfri helg. Hundarna lämnade vi på Wallwein's kennel och Harry fick följa med till Granholmen! Vi hängde lite hos Harrys farmor och farfar, fick supergod mat och hade det allmänt trevligt. Vid fick vi skjuts in till Alingsås för en efterlängtad date med herr och fru Wallin. De har ett jättemysigt hem och jag hade allvarliga funderingar på att stjäla med mig både köket, och en riktigt mäktig kandelaber som stod i vardagsrummet. Insåg dock att stöld är fel och att jag trots allt är gift med en polis...

Efter daten hade vi bokat bord på Momenti Liberi bara jag och Johan. Vi valde den restaurangen efter tips av min storebror. Maten var riktigt bra, servicen kanon, inredningen mysig och det var en spännande blandning av gäster. Vi var jättenöjda och hade en otroligt rolig kväll. Vi pratade bland annat om lite prioriteringar inför 2013, vilket kan bli något jag återkommer till... Efter en liten promenad genom Alingsås centrum:-) och en varm choklad på Deli Deli så kom taxin från Granholmen och hämtade oss!

Harry hade haft det jättebra hos sin farmor och farfar och passade också på att sova till 07.50 på söndagen. Vi tog en joggingrunda i fin skogsterräng innan vi gav oss av hemåt. Det blir åter igen tydligt när jag tänker på helgen, och veckan som gått, att det betyder mycket att ha bra vänner/familj runt sig. Det är viktigt att prioritera att träffa de människor som betyder mycket, men det är också nödvändigt att lägga tid på att "bara vara en familj". Den tid som jag och Johan lägger på bara oss ger också massa energi, som Harry i sin tur har nytta av. Den här veckan har Harry umgåtts med både Johans mormor och med Johans föräldrar. Det känns fint och kul!

Nu ska jag göra absolut ingenting:-)!

/Linda







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar