onsdag 26 juni 2013

En "dåre" på Kappahl...!!!

Idag har jag varit på regnklädersjakt i Halmstad. Mitt mål var att köpa regnkläder som "andas" till Harry, alltså inte galon. Lättare sagt än gjort! Jag såg jättemånga fina galonställ, men knappt några som "andades". Ville helst ha Kaxs från Kappahl, men det var slutsålt överallt. Hittade till slut ett par med hängslen från Kaxs, och sen blev det jacka från Fix(Lindex). Han kommer ju behöva en del dubbla uppsättningar inför hösten. Hade förresten en helt fantastisk konversation med en personal på Kappahls...

- Ursäkta! Finns det jacka till de här byxorna?
(Hon tittar på stället där det bara hänger byxor, och svarar sen...)
- Nej! Inte vad jag ser.
(Jag tittar misstänksamt på henne...)
- Nej jag ser det. Men finns det någon annanstans i butiken?
- Jag vet inte! Jag är ny här.
(Jag tittar med förundran på henne)
- Kan du ta reda på det kanske? Jag vill veta om jag kan köpa en jacka som hör ihop med byxorna.
- Du kan nog köpa vilken jacka du vill tror jag.
(Jag kollar runt efter någon dold kamera.)
- Jo, men finns det en jacka som hör till dessa byxor som kanske är slut i den här butiken??!!
- Det kan vara så.
- Kan du kolla upp det??!
(Hon tar tag i en rosa galonjacka)
- Den här skulle nog passa!
- Okej! Byxorna jag håller i är från ert märke Kaxs. Jag skulle vilja köpa en jacka som matchar dessa byxor som jag håller i handen. Det är inte galon.
- Nähä!
- Kanske finns de kvar i en annan butik. Kan du kolla upp det? Storlek 92.
- Ja!
(Hon går iväg. Kommer tillbaka snabbt.)
- De är tyvärr slut i vår butik.
- Finns de i annan butik i närheten.
- Kanske.
(Jag gick...)





/Linda

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar