torsdag 27 juni 2013

Våfflor!

Idag har vi varit på Solbacken utanför Båstad. Det heter egentligen Solbackens våffelbruk och är ett helt fantastiskt ställe. Man får betala 66(??!!) kr för en våffla med hjortronsylt, och då ingår inte kaffe eller te. Men...utsikten över Laholmsbukten är grym, våfflorna är goda och servicen är perfekt.








De tar inte kort så det gäller att ha kontanterna framme:-)! Lill-Grodan fick prova sin första våffla. Han gav den toppbetyg. Han sneglade dock på våra våfflor och funderade på varför han inte fick sylt eller grädde?! Det är inte lätt att vara barn till oss ibland. Ha! Ha! Han var glad ändå!








Men ska jag inte skriva nåt om träning?! Eller böcker?! Självklart har jag och mamma tränat idag. Det blev hela sex kilometer med gång/löpning. Nästa pass blir på söndag och då ska vi vara ute sju kilometer. När det gäller böcker så läste jag just ut ännu en bok om Mme Ramotswe av Alexander McCall Smith - The Saturday Big Tent Wedding Party Riktigt mysig! Nu har jag börjat läsa De imperfekta av Tom Rachman och jag har redan fastnat. Återkommer kring detta!
/Linda
-Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar