tisdag 25 juni 2013

Faktiskt lite om böcker, men också en hel del foton!

En gång för länge sedan var detta tänkt att vara en blogg om böcker...sen blev det något annat! Nu är det ett kul sätt att hålla vänner och familj uppdaterade om vad som händer i mitt liv. De som vill läser, en hel del låter bli:-)! Jag har valt att hålla den öppen, men förstår dem som lösenordsskyddar sina. Vissa saker skulle jag aldrig skriva i bloggen för det hör inte hemma här, enligt mig, men mycket hamnar här. Idag ska jag dock återgå lite till det som det var tänkt att vara; en bokblogg framför allt! Igår var vi nämligen på vår årliga bokköpardag i Laholms bokhandel. Från början var detta något jag och mamma började sommaren med, men nu är även Johan en stadig medlem. Reglerna är enkla; man får bara handla pocketböcker och man måste handla fyra stycken. När vi är nöjda med våra val samlas vi på Gamla krukmakeriet i Laholm för att diskutera inköpen, samtidigt som vi äter våfflor i stora lass. I år hände det dock en rad saker som inte alls hör till det som vi bestämt...!!! Mamma valde att köpa en inbunden bok och en pocket!!!??? Vi andra två höll oss naturligtvis till reglerna, samtidigt som vi funderade på om vi skulle byta ut mamma mot en ny medlem. Nästa katastrof inträffade när vi skulle äta våfflor! Det var stängt!!! Det fick istället bli fika på Cecilias konditori på torget i Laholm. Sådär bra! Barnstolen Harry fick låna såg ut som cirka fem barn kräkts i den utan att någon städat av den, och dessutom fick jag göra mitt te själv... Som tur var behövde jag inte baka pajen utan fick den färdig att ätas. Nästa år har jag en ny revolutionerande plan för hur inhandlingen ska ske. Vi kommer då att bryta alla rutiner och åka till bokhandeln i Båstad, för efterföljande våffla och bokdiskussion i Kattvik. Den som inte köper fyra böcker utesluts direkt. Bra plan för 2014! Om ni undrar vilka böcker jag köpte så får ni svaret nu:
  • De imperfekta av Tom Rachman
  • Tokyo år noll av David Peace
  • En storm kom från paradiset av Johannes Anyuru
  • Örfilen av Christos Tsiolkas
Nu har jag att göra ett tag! Återkommer med recensioner och tankar kring böckerna! Nu ska jag gå upp till Johan och mamma. Johan bakar och lagar mat inför hans bästa TV-kväll! Allsång och engelsk deckare!!!

/Linda

P.S. Men ingenting om träning...naturligtvis har vi tränat idag! Jag och mamma gav oss ut i morse på sex kilometer gång/löpning. Johan har simmat i havet och sprungit på stranden som förberedelse inför tävlingen i Karlskrona på lördag. Träning är livet...och böcker...och familjen...och vänner...och mycket annat...!!! D.S.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar