söndag 14 juli 2013

Det blev en tur till Alingsås!

Idag blev det en tur till Alingsås för att först äta frukost på Granholmen, och sen vidare för picknick i Nolhaga. När vi anlände till Granholmen var Harry först lite skeptisk till de här solbrända personerna som kallade sig "farmor och farfar", men ganska snabbt skulle han kramas och prata om allt:-)! Lyxfrukost blev det också! Vi som alltid äter gröt frossade i rostat bröd, juice, fruktyoghurt, ägg, vattenmelon och massa annat. Lite som hotellfrukost! Vi hann även med lite utelek i sandlådan innan det var dags för date med Johans bror med familj. Harry ville direkt krama sönder Siri och hennes docka, men hon sa ifrån och flydde sedan:-)!





Efter lite lunch och massa bus vid lekplatsen i Nolhaga, var det dags för Siri att visa Harry alla djuren. Harrys favoriter var märkligt nog hönorna, men de kunde man inte klappa... Han provade istället att klappa alla andra djur! Han tyckte nog att de var lite annorlunda jämfört med Kingston och Stina.


Jag tyckte en del djur tittade lite snett på mig och jag är säker på att en get morrade när jag gick förbi, men Johans bror Krille intygade att de var snälla...


Riktigt trevligt var det i alla fall. Jag hann också diskutera lite kring förskola/dagis med Nina. Tänk att Harry ska börja skolas in om en månad. Märkligt! Min lilla kille som föddes alldeles nyss! Spännande!


/Linda
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar