lördag 13 juli 2013

Semesterkänsla!

Läste någonstans på Twitter att nån undrade varför alla tjatade så om semester: "Har de så tråkiga jobb?!". Jag har verkligen inget tråkigt jobb, men måste säga att det ändå är suveränt med semester. Det mest fantastiska kanske inte bara är att man är ledig, utan också att det är sommar.


Alla har ju olika tankar kring hur de vill tillbringa sin ledighet, men för mig handlar det mycket om att inte ha så mycket planer. Det betyder inte att jag inte vill göra något, men jag vill inte ha hela veckan uppbokad. Den här veckan har varit väldigt lagom. Det har funnits tid till allt möjligt. Vi har fikat och badat hos grannarna, åkt till Skrea strand och träffat familjen Hising, fyndat utemöbler från Ikea PS, tränat hundarna, gått i skogen och badat i sjön. Perfekt helt enkelt!


Jag har också hunnit läsa ut semesterbok nummer två - Tokyo år noll av David Peace. En vansinnigt bra bok! Den var mörk, skitig, otäck, ångestframkallande och helt oförutsägbar. Den utspelar sig i Tokyo 1946 och även om det är en deckare, så känns den som så mycket mer. Det är första delen i en trilogi så jag ska kolla upp om de andra finns översatta. Nu vet jag inte vad jag ska läsa, men det lutar åt att det blir en humoristisk bok som kontrast till allt det mörka. Nu är det dock dags för lite grillat!

/Linda





Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar