torsdag 18 juli 2013

Lycka!

Igår tänkte jag mycket på vad lycka är... Det pratas ju mycket om lycka både här och där. Facebook, Twitter och så vidare... Ofta kan jag uppleva att det är lite provocerande att vara lycklig, provocerande om man mår bra och inte känner sig trött och slutkörd. Förstår inte riktigt det?! Det måste vara jättejobbigt om man upplever livet som stressigt och tungt. Jag lider med vänner som kanske har det tufft, eller av olika anledningar inte hittat riktigt rätt i livet. Jag tycker det är fantastiskt kul med vänner som är där de vill vara i livet, glad för deras skull. Själv känner jag att jag tycker väldigt mycket om mitt liv.


Jag har en fin familj, fina vänner, tokiga hundar, ett mysigt hus i skogen, ett bra jobb, roliga grannar och så vidare. Jag är i bra form och jag känner mig oftast pigg. Jag har möjlighet att resa och att uppleva nya saker. Vissa saker har jag haft flyt med, och vissa saker har jag jobbat hårt för. Den lycka jag känner kan ju förändras eftersom man aldrig vet vad som händer i livet, men jag väljer att njuta just nu!!! :-)

Idag har vi grillat hos fina vänner i Göteborg. Harry åt så han nästa sprack! Korv, honungsmelon, vattenmelon, jordgubbar och så vidare. Han provade att köra radiostyrd bil, lekte med barnen och fick även hänga lite med grillmästaren.


När vi kom hem blev det lite ytterligare lek med grannbarnen. Nu sover han som en stock! Ett bra exempel på en lyckad dag. Hoppas på en lika bra dag imorgon!





/Linda

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar