fredag 5 juli 2013

Tigrar och sniglar i Östra Karup...


Idag var det dags att inviga Harry i konstens värld. Det gäller att börja med konst i tid... :-) Nej riktigt så allvarligt var det inte. Vi var på Galleri Arnstedt i Östra Karup idag. Ett supermysigt galleri där höjdpunkten är alla skulpturer/installationer i trädgården bakom galleriet. Det fanns till och med en tuff tiger som Harry fick klättra på. Den kom hela vägen från New York!


Det känns kul att ta med Harry på lite allt möjligt, och förhoppningsvis leder det till att han kommer känna sig hemma i de flesta miljöer. Minns själv hur mormor tog med mig på både opera och konsert med klassisk musik. Ibland var det svårt att förstå, men det fanns ofta mycket som var magiskt. Kläderna, scenografin, alla människor och så vidare... Inte för att Harry kommer att minnas att han suttit på en tiger från New York eller gömt sig i en jättesnigel, men till slut får han ju egna minnen och då känns det viktigt att han får vara med och prova lite allt möjligt.





Lite som med mat... Om det alltid serveras samma mat så får han inte en chans att prova nya smaker. Sen tycker jag personligen att vissa saker kan vänta. Om barnet inte har äldre syskon han/hon är avundsjuk på som till exempel får cola och godis, så kan jag inte förstå varför jag måste ge det till Harry på knappt18 månader. "Här Harry! Ska du inte ha lite fanta?!" Nej, helst inte! Det är dock inget problem, för vi har inte det hemma. (Om inte Herr Axell med familj är på besök... He! He!) Blir dock alltid lika förvånad när någon frågar om Harry ska ha... Hur andra gör bryr jag mig inte om, men inser att det är provocerande för vissa att Harry inte dricker läsk. Lustigt! Han kommer få både läsk och lördagsgodis om han vill, men inte när han är 18 månader. så är det med det!

Nu är det läsdags och mys med Johan och sovande groda!

/Linda




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar