onsdag 25 september 2013

En (o)vanlig onsdag!

Idag blev det en hel dag i utbildningens tecken. En spännande dag, men man blir lite trött i huvudet efter all information. Det var verkligen skönt att komma hem och gå en promenad med Kingston i skogen.


Annars är det lite si och så med träningen nu. Tyvärr! Funderar på att göra ett försök att springa/jogga imorgon. Jag gick en snabb promenad på lunchen idag med en kollega och vips fick jag ont i höften, kände dock ingenting när jag och Kingston var ute och busade. Ska nog försöka mig på lite jogg imorgon ändå... Jag märker direkt när jag inte tränar. Jag sover sämre, är mycket tröttare/segare och har svårare att fokusera när jag pluggar. Jag har ju aldrig förstått det där med att många är så trötta jämt, men när jag inte kan träna så får jag en liten känsla för hur det kan vara. Trist! Vill inte börja längta hem till soffan efter jobbet, eller ägna helgen åt att vila. Hoppas på en lyckad löpning imorgon. Det funkar dock utmärkt med mitt projekt 100 squats/knäböj varje dag. Det var ett tips jag fick från en blogg. Kul! Behöver bli lite starkare så det passar perfekt. Höften har värkt mycket mindre också.

Nu ska jag ägna kvällen åt att umgås med min man. Han jobbar dag resten av veckan så det är kul att leva lite "normalt" familjeliv. Ovanligt för oss! Är dock glad att vi inte jobbar dag varje dag för då hade Harry fått vara så mycket på Knyttet. Han har förresten ramlat två dagar på raken. Först var det krasch från en cykel ner i asfalten, och sen halkade han och slog i huvudet i hallen på Knyttet. Grodan!!!


/Linda

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar