söndag 15 september 2013

En söndag!

Söndagar är oftast bra dagar. Lite lugnare och lite tystare än andra dagar. Skönt! Idag har jag och grodan varit själva hemma, precis som igår. Trist när Johan jobbar en hel helg, men bestämde mig för att vara hemma. Skönt med två dagar att göra precis vad man vill med. Det har blivit många skogspromenader!


Tyvärr har Kingston lite ont i en tass så han fick bara vara med en stund... Jag och Harry däremot, vi gick på långpromenad på säkert en kilometer! :-) På tal om att röra på sig... Nu har vi genomfört Hamnloppet jag och Catarina. Ett lopp med start och mål i hamnen i Kullavik. Loppet var på 10 km på en ganska tuff bana. De första fem km går uppför mer eller mindre hela tiden. Precis innan första och enda vätskekontrollen efter 5 km är det en riktig monsterbacke. Tungt! Sen bär det i och för sig av nedåt på hemvägen. Det var bara ca 30 stycken som ställde upp i damklassen 10 km, och de flesta av dessa var väl sådana som tränar riktigt mycket. Annars var det massor av kvinnor/tjejer som valde 5 km... Jag förstår inte den här rädslan över att prova något över 5 km. Jättemånga säger att det vore kul att testa, men... Prova bara säger jag! Om man springer regelbundet ett par gånger i veckan så kommer man runt. Det går inte fort, men man kan vara med. Catarina är dock tuff som få och ställde naturligtvis upp och sprang milen. Det gick superbra! Hon trodde bitvis att hon skulle dö...men höll i! Hon slog sitt gamla rekord på milen från Blodomloppet med över tre minuter!!! Grattis till det!


I övrigt har vi ganska fullt upp. Vi jobbar heltid båda två, jag pluggar halvtid(gör ett försök), tränar, försöker träffa vänner och familj... Ibland stressigt, men kul! Den här veckan hann vi med både att träffa Harrys kusiner Siri och Klara, plus gå på kräftskiva.


Trots detta är grodan bara på Knyttet ca tre dagar i veckan, vilket känns bra! Man vill ju gärna vara med honom så mycket som möjligt!


/Linda

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar