onsdag 23 oktober 2013

Det blir inte mycket gjort ikväll...

Sitter just nu hemma själv med TVn på i bakgrunden och tända ljus överallt. Egentligen är jag ju inte ensam hemma för Harry sover i sitt rum, och Kingston sover på golvet bredvid. Men Johan jobbar, och Stina. De jobbar imorgon också...och på lördag...och på söndag... I helgen är de dock hemma på kvällen så det känns skönt!


Jag har haft tokigt mycket att göra på jobbet, men nu lugnar det ner sig något... Hoppas jag! Det är ändå mycket roligt som händer. Jag har bra kollegor och bra chef, men ibland hjälper inte det. Det blir lite mycket ändå. Imorgon är det FN-dagen och jag önskar jag hade kunnat förbereda något bra kring det, men det får bli som det blir. Ska se till att ha med det på något sätt i alla fall. Hur går det med mina studier kan man fråga sig?! Förvånansvärt bra faktiskt! De två första inlämningsuppgifterna har blivit godkända, men lite oklart hur det gick med den tredje. Jag är hyfsat i fas, men önskar att jag kunnat läsa lite mer av litteraturen och slippa sålla så mycket. Jag har ju valt kursen (populärlitteraturens aspekter) för att jag älskar böcker, men tyvärr försvinner tiden iväg ibland. På jobbet har jag lite av ett högläsningsprojekt och en idé om att få mina, ofta väldigt skoltrötta/skolovana elever, att se vinsten med att ha ett rikt språk. Har redan fått lite idéer kring detta genom den kurslitteratur jag läser. Så kul, men också sjukt jobbigt ibland. Tur att grodan oftast äter bra, sover bra och är glad! Annars hade det inte funkat. Tur också att bästa Johan finns och ställer upp så att jag kan sitta och plugga.


För att få lite extra energi ska jag nu gå in i en liten period av detox. Nej, inte detox som innebär att man typ svälter utan min egen detox- Lindas detox! Det innebär att jag ska undvika socker, processad mat, halvfabrikat och så vidare i den mån det går. Jag äter ju väldigt lite "skräpmat", men är sugen på mer frukt och grönt! Ekologiskt - ännu mer än nu! Varmt citronvatten! Jag ska också strukturera min träning från söndag till söndag. Jag har ju haft massa ont och skador, men hoppas det är på väg att bli bättre. Längtar efter att kunna springa när jag vill och inte ha ont. Går det inte över måste jag till slut göra som min svärmor säger och gå till doktorn...

Nu ska jag ha en kväll utan plugg eller planering för jobbet. Jag ska se Arga snickaren och Grey's Anatomy. New Girl ska jag spela in! Sen är det dags för sängen för imorgon är planen att vara på jobbet klockan sju!


/Linda


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Hej Linda,
    Vilken rolig kurs du går! Det är ju så roligt med böcker - synd bara att många elever inte har förstått det.

    Lindas detox tror jag på, försöker också hålla mig till den. Och det där med skador, visst är det trist. Hoppas du kommer igång och får vara skadefri.

    Kram, Eva

    SvaraRadera