torsdag 17 oktober 2013

En vanlig dag med grodan

Idag hämtade jag grodan. Jag hämtar honom ungefär en till två gånger i veckan. Idag var det regnigt, men han och hans kompisar på Knyttet körde fullt ös i rutschkanan på gården när jag dök upp. Jag tjuvkikade på honom en stund innan jag sa något. När han såg mig vinkade han, ropade mamma och sprang skrattande bort och kramades. Magiskt! Det händer ibland att han springer förbi och tittar efter Johan... Han älskar sin pappa!


Vi körde vår vanliga lilla rutin där vi går ut och väntar på bussen som tar oss hela två hållplatser. Harry vinkar alltid på bussen och sen pratar han med dem han ser på bussen. Vi hade ju lika gärna kunnat gå den biten, men än så länge älskar han bussen.

Sen går vi med vagnen från där vår väg börjar och upp till oss. Ibland går vi bilvägen och ibland genom skogen. Vi pratar alltid med korna. Naturligtvis äter vi banan!


Väl hemma tar vi ut Kingston på en promenad. Harry letar upp pinnar som vi gömmer för Kingston, och sen skrattar Harry åt hur Kingston låter när han letar. Lika kul varje gång. Sen är det dags att gå in och då tränar vi på att Harry hänger upp sina egna små kläder på en krok. Sen ger vi Kingston mat och värmer mat till oss själva. Vi har nämligen nästan alltid mat från jobbet hemma som jag köpt med mig från fina Lena, kocken på jobbet. Harry älskar det! Idag var det torsk med någon räkröra på och potatis.


Nu brukar klockan vara ungefär fem och då är det dags för dusch, hämta nappar i nappburken och gos i soffan. Ibland läser vi Skrot-Nisse, men idag blev det Netflix och Magnus och Myggan. Vi tittar tillsammans och grodan är alltid noga med hur filten ligger. Då och då vill han kramas lite, men mest håller vi handen. Om jag frågar om vi är bästa vänner så svarar han ja!

Klockan 18.30 är det grötdags och den äter vi i soffan. Jo, man får äta i soffan. Men bara på kvällen. Annars äter vi köket med tända ljus. Det är Johan som infört att vi alltid tänder ljus när vi äter tillsammans så nu ingår det i rutinen.

Sen springer Harry och hämtar sin tandborste, blir vansinnig för att han inte enbart får borsta själv och sen blir han snabbt glad igen när vi går upp. Vi kramas alltid några gånger innan jag går, men sen säger jag god natt och går ner.

Det kan låta enformigt, men det är fantastiskt. Det är våra små egenkvällar då Johan och Stina är på jobbet och vi sköter oss själva. Det är naturligtvis grymt skönt när alla är hemma, men jag och grodan har vår grej!

/Linda





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar