söndag 13 oktober 2013

Running Lights i Alingsås

Så var det då dags igen igår kväll. Tredje gången jag och min storebror Claes skulle springa Running Lights. Ett kvällslopp på en mil som går igenom centrala Alingsås. Ett lopp där man springer förbi en hel del av de ljusinstallationer som är en del av Ljus i Alingsås. Riktigt mysigt! Nu sprang vi ju så snabbt att vi knappt såg nåt sånt, men kul för de som är lite långsamma... He! He! Faktum är att vi inte var så tränade i år. Jag har haft problem med kroppen som ställt till det sedan i somras. Jag var dock på gång att kunna börja träna igen för några veckor sedan, men ramlade då och gjorde illa mitt högerknä. Min bror hade också haft ont i ett knä och mest lyckats få till några pass på löpband. Nu var det i alla fall dags. Målet var att springa under en timme, vilket kändes rimligt. Johan, som också var med, hade varit sjuk och bestämde sig för att springa runt 50 minuter.


Klockan 19 bar det iväg. Vi hade lämnat sonen hos farföräldrarna och min brors fru hos kusinerna. Allt lugnt alltså! Det var kallt, men jättefint väder. Vi startade i ett 5:40 tempo och det kändes rimligt att försöka hålla detta. Vi fick snabbt sällskap av en kvinna som haft som mål att springa på 1:06, men som inte hade några problem med vårt tempo. Claes hälsade på massor av folk, men jag kände typ ingen... :-) Tur att brorsdottern Karolina, min guddotter, tagit sig ut för att heja. Det betyder faktiskt mycket. Min professionella hejarklack Putte, Sofia och Sixten hade begärt ledigt från just detta lopp. Jag saknade dem, men vet att de dyker upp snart igen! :-)



Vi hade i alla fall en bra känsla igenom hela loppet. Claes yrade om att vi skulle sakta ner efter 9 km, men det lyssnade jag naturligtvis inte på. I mål kom vi på under 56 minuter, Johan på under 47 min. Vi är nöjda alla tre! Claes drog iväg på fest och jag och Johan åkte till Granholmen och sonen(som sov som en stock). Väl där blev det god mat och lite vin. Vi satt uppe med massor av tända ljus och pratade tills klockan var mitt i natten. Nu är det söndagsmorgon och dags för "hotellfrukost". En bra helg!

/Linda

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar