måndag 25 november 2013

Så nöjd!

Måndagkväll och jag sitter i vår nya soffa i vardagsrummet och inser att jag är sjukt nöjd över hur vi har det. Det är mysigt, personligt och väldigt mycket mig och Johan. Det är också häftigt att titta på Harrys backar med leksaker som ju ingår i inredningen nu för tiden. Om man tittar runt så ser man att det bor en familj här, en hundpuff i ena hörnet avslöjar att det även finns fyrbenta vänner i familjen. När jag kom hem idag hade Harry och Johan varit ute i skogen och hämtat granris som de byggt en jättefin krans av och hängt på dörren. Svårt att beskriva känslan, men jag blir glad av att vi har det så bra! Ni som känner mig väl vet att jag inte är speciellt förtjust i att ha det rörigt, samma gäller för Johan. Men varför är det så viktigt med att det är ordning hemma?! Vissa verkar ju tänka att rörigt kan det vara, men om man får gäster då städar och fixar man. Jag vill absolut att vänner och familj som kommer hem till oss ska känna sig välkomna hos oss och inte behöva sitta och glo på massa stök, men framför allt handlar det om mig själv... Jag vill känna ett lugn när jag kommer hem. Jag ska kunna sätta mig och läsa, plugga, titta på TV utan att bli distraherad av massa skit! Jag tycker inte heller att det är jobbigt att plocka undan. Det är klart att om vi lät det bli kaos hela tiden och sen fick röja i timmar för att få det fint, då hade jag blivit tokig. Om man dock aldrig låter det bli kaos så är det inget problem. Det går blixtfort! För Harrys skull vill jag också att det är städat. Hans saker får plats i hans backar och när han lekt klart för kvällen så plockar vi undan. Jag förstår att vissa tycker oordning är helt naturligt, men jag hade blivit stressad av att komma ner på morgonen till ett rörigt kök eller leksaker överallt. Så just nu när jag sitter här så är jag så nöjd att jag och Johan har samma tanke kring hur vi vill ha det. Vi vill inte bo i en inredningskatalog, utan i ett städat hem där man ser att det bor både barn och hundar(men helst inga hundhår. Ha! Ha!)

Till något helt annat...träning! Jag har inte varit såhär otränad på mycket länge. Egentligen har jag inte kunnat träna riktigt bra sedan i början av juli. Jag har varit skadad, börjat träna, ramlat och skadat mig igen, börjat träna ännu en gång för att sedan bli sjuk. Just nu mår jag bra, men hostar om jag rör mig för snabbt eller pratar för länge. Segt! Jag inser att jag kommer att få börja mer eller mindre från början, men det är bara att bita ihop. Inför nästa år är jag anmäld till BUM 24 maj. Ett lopp på hela 45 km! Den största utmaningen blir nog ändå Öloppet 2 augusti. Är fortfarande inte igång med crawl, men snart så... Hoppas dessa utmaningar gör att jag kan motivera mig till den tråkiga träning som krävs för att hitta tillbaka till en hyfsad form. Jag hoppas bli inspirerad av mig teamkamrat Kristina Schulltz som tränar för fullt. Följ oss gärna på www. crosstranad.blogspot.com

 

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar