onsdag 4 december 2013

Julkänsla!

Idag har Harry varit ute på äventyr med Knyttet. Tydligen hade någon stulit tomtens grötslev så de fick ge sig ut på jakt! Spännande! Jag är så oerhört nöjd med Knyttet. De som jobbar där är kreativa och verkar ha så roligt med barnen. Vi kan följa barnen i en blogg som uppdateras i princip varje dag. Kul att få kika lite på vad som sker under dagarna. Nu har Harrys grupp jobbat med ett bondgårdstema där de just slutat arbeta med hästen, och börjat lära sig om grisen. Spännande!

Själv längtar jag lite efter julledighet. Jag och min kollega Mikael har dock pyntat upp vårt kontor med ljusslingor, adventsljusstakar, ljus, julstjärnor, kalendrar och annat smått och gott. Naturligtvis spelar vi julmusik varje morgon!

Vi har haft adventsfika hemma också för familjen. Även om vi bor stort så är ju inte köket så smart när man är många, men det fungerade faktiskt riktigt bra. Kanske får bli en tradition?! Vi fixade med massa saker innan för att få lite stämning. Krans på dörren, granris nedanför altanen, små hyacintgrupper, tomtar, glögg och mycket annat! Det gäller ju att anstränga sig lite när man har gäster, speciellt vid jul kanske.

Nu ska jag och Harry ta lekpaus och titta på Micke och Molle, hålla handen och mysa med filt. Så lugnt och skönt!

/Linda




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar